BURSA

Pandemide çatlayan turizm bu kış patlıyor

Abone Ol

GÜLİN ÖZDEMİR

Bursa’da bu kış turizm açısından dinamik ve heyecanlı bir başlangıcın yapılacağını öngören Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu, Bursa’nın turizmi ile ilgili Sosyal TV’ye açıklamalarda bulundu. Başkan Saraçoğlu, “2022-2023 sezonu için yoğun talepler doğrultusunda dinamik ve heyecanlı bir başlangıç yapacağımızı öngörüyoruz. Özellikle Uludağ için rezervasyonlar yapılmaya başlandı. Yabancılar olarak baktığımızda en çok rezervasyonda Ruslar baş sırada geliyor. Rusya’nın mevcut olan uluslararası alandaki olumsuz durumundan dolayı gidecekleri ülke sayısı az. Bu anlamda Uludağ, Bursa ve Türkiye daha çok öne çıkıyor. Dolayısıyla şu an baktığımız zaman yavaş yavaş rezervasyonların gelmeye başladığını görüyoruz. İran pazarından henüz kış turizmiyle ilgili arzu ettiğimiz rezervasyonları alamadık. İranlılar daha çok Nevruz döneminde Türkiye’ye geliyor. Tabii biz Bursa’yı da İran pazarında öne çıkartmak için çalışmalar yürütüyoruz. Özellikle İran’daki büyükelçiliğimizin Turizm ateşi bölümüyle birlikte çalışmalar yürütüyoruz. Nevruz döneminde daha çok İranlı turisti Bursa’da görme ihtimalimiz var” şeklinde konuştu.

“TERCİH EDİLEN BİR ÜLKEYİZ”

Uludağ’ın her yıl kar yağdığı müddetçe sezonu dolu geçirdiğini ifade eden Başkan Saraçoğlu, “Bugüne kadar yıllarca gözlemlediğimiz durum bu şekilde cereyan etti. Bu sene de kar yağışı ne kadar kaliteli ve etkili olursa turist oranı da o kadar yüksek olur. Hem iç pazarda hem dış pazarda… Turizm açısından oldukça güzel bir sezon geçti. Doluluk oranının yüksek olduğu turist sayısının bol olduğu bir dönem oldu. Pandemi, turizmi olumsuz etkilemişti. İnsanlar2-3 yıl boyunca tatil bütçelerini harcamamışlardı. Pandemi sonrasında insanların rahat, huzur ve sağlıklı bir şekilde tatillerini yapma fırsatı tekrar doğdu. Dolayısıyla 2022 yılında bu bütçeler harcandı. 2023 nasip olur diye düşünecek olursak en az 2022 yılı kadar verimli geçeceğine inanıyoruz. Türkiye’deki turizm tesisleri ve hizmet kalitesi olarak dünyada örnek sayılacak ülkelerden bir tanesiyiz. Bu açıdan tercih edilen bir ülkeyiz. Biz de Bursa’yı bu pastandan daha fazla pay alması için çabalayacağız” diye konuştu.

BURSA’NIN TURİZM DEĞERLERİNİN ÖNE ÇIKMASI İÇİN…

“Bursa’nın mevcut olan en büyük pazarı Orta Doğu ülkeleri” diyen Saraçoğlu, “Orta Doğu’da geçen hafta içi Kuveyt'te yeni destinasyonlarının tanıtımını yaptık. Özellikle Bursa’nın ilçelerinin de turizm değerlerinin öne çıkması hususunda ilçe belediye başkanlarıyla beraber yaptığımız ve ekipleriyle birlikte yürüttüğümüz projelerin, daha doğrusu yeni destinasyonların turizme kazandırılması için Kuveyt’te tanıtım etkinliği gerçekleştirdik. Oldukça ilgiyle karşılandı. Bu çalışmalarımızı diğer pazarlarımızda da ilgiyle devam ettireceğiz” dedi.

CAZİP BİR PAZAR

Covid sonrası özellikle doğa turizmi ve bungalov evlerine olan ilginin arttığını ifade eden Saraçoğlu, “Bursa Uludağ’da 2 farklı bölgede bungalov var. Özellikle kışın bu evler rağbet görüyor. Onun haricinde Gököz’de, Harmancık ile beraber Keles’in bazı bölgelerinde bungalov tipi evler var. Buraya her dönem 4 mevsimde turizm yapılacak şekilde talepler geliyor. Tesislerle yaptığımız görüşmelerde doluluk oranının oldukça yüksek olduğunu hatta Bursa’ya yeni yatırımcılar çekmek için de cazip bir pazar olduğunu görmüş olduk” diye konuştu.

{ "vars": { "account": "G-5Y3NLJ44B6" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }